Pisanie Prac Forum

Forum poświęcone pisaniu prac - jak napisać prace magisterską lub licencjacką. Ceny, przykłady, tematy.
Dzisiaj jest 2017-08-22, 04:37

Strefa czasowa UTC+01:00

Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość

Cześć. Jako że nieubłaganie zbliża się czas zakończenia studiów pierwszego stopnia, zacząłem śledzić prace licencjackie, tematy - jak zauważyłem – są bardzo zróżnicowane pod względem formy i specyfiki. Studiuję fizjoterapię i myślałem o pisaniu czegoś okołosportowego. Mam jednak kilka wątpliwości, które nie dają mi spokoju.

Po pierwsze czym kierować się wybierając temat pracy licencjackiej: własnymi zainteresowaniami, mocnymi stronami, złożonością tematu, a może podejść do zagadnienia praktycznie i zwrócić uwagę na dostępność materiałów – książek itd. dotyczących wybranej tematyki?
Czy lepiej wybrać wyraźnie określony zakres, który można omówić dokładnie i wyczerpująco, czy coś szerszego, dzięki czemu rozważania będzie można poczynić w różnych kierunkach, a w przyszłości rozwinąć je w pracy magisterskiej czy podyplomowej?

No i jeszcze kwestia harmonogramu pracy. Jak podchodzicie do jej pisania? Lepiej opracować wstępny plan i główne założenia, a potem dostosować treść tematu, czy może prawidłowe będzie działanie odwrotne, najpierw wymyślić temat i potem w odniesieniu do niego opracowywać plan i strukturę. Wydaje mi się, że dobór tematu to raczej proces, w którym treść stopniowo go określa i doprecyzowuje. Stąd też dziwią mnie – absurdalne moim zdaniem – wymogi dziekanatu, że ostateczne brzmienie tematu pracy trzeba określić na samym początku.

Mam też pewne dylematy w związku z wyborem jej charakteru. Słyszałem, że praca licencjacka może być czysto teoretyczna. Zastanawiam się, czy lepiej skupić się na samym wymiarze teoretycznym, czy może jednak postawić na badania empiryczne, które chyba wydają się ciekawsze.